Najczęstsze pytania i odpowiedzi.

Zanim zadasz mi pytanie, zobacz, czy nie ma tutaj Twojej odpowiedzi. Pozwól, że będę posługiwać się formą żeńską, zdecydowana większość grona asystenckiego to kobiety. Nie bój się pytać, zdaje sobie sprawę, że określenie wirtualna asystentka (VA) może budzić Twoje zainteresowanie i ciekawość. Pamiętaj, że jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytanie lub nie wszystko będzie dla Ciebie jasne – zawsze możesz do mnie napisać, a ja jak najszybciej postaram się udzielić odpowiedzi na Twoje wszystkie wątpliwości.

Kim jest Wirtualna Asystentka?

To asystentka, tylko pracująca wirtualnie/zdalnie. Wykonuje w większości takie same obowiązki, jak asystentka pracująca w biurze. Zaletą VA jest oszczędność Twoich pieniędzy i wszechstronność umiejętności. Potrzebujesz prowadzenia social mediów? Nie ma sprawy! Chciałabyś/Chciałbyś, aby ktoś pilnował Twojego kalendarza ? Załatwione! Każda z nas ma inny wachlarz doświadczeń. Pamiętaj, że nie jesteś zobligowana/zobligowany do korzystania z usług tylko jednej VA, a każde zadanie może być wykonywane przez inną osobę. 

Jak wygląda proces rozpoczęcia współpracy?

Kontaktujesz się ze mną poprzez formularz dostępny na stronie (o tutaj) lub jakikolwiek inny kanał, na którym oboje jesteśmy dostępni. Po Twojej wiadomości wyślę Ci ofertę, która (mam nadzieję!) sprosta Twoim oczekiwaniom i zaproponuje Ci spotkanie (Zoom, Google Meet) celem przedstawienia swojej osoby i omówienia naszej współpracy. Krok po kroku powiem Ci czego od Ciebie potrzebuje oraz jak będzie przebiegał proces realizacji Twojego zadania. W tym momencie ustalimy też drogę komunikacji między nami oraz sposób przekazywania zadań.

Po spotkaniu wyśle Ci ofertę powitalną i dam 48h na podjęcie ostatecznej decyzji, dopiero wtedy podpiszemy umowę. 

Jakie formalności będą mnie dotyczyły?

W momencie podjęcia współpracy wysyłam Ci umowę o współpracy, klauzulę poufności, formularz dot. ochrony danych osobowych (RODO). W oddzielnej wiadomości e-mail dostajesz ode mnie fakturę.

W przypadku współpracy długoterminowej w kolejnych miesiącach otrzymujesz tylko fakturę lub ewentualne aneksy, np. o rozszerzeniu pakietu. 

Ile kosztują moje usługi?

Cennik dostępny jest tutaj. Pamiętaj, że współpracę na wyłączność lub inne stałe formy współpracy wyceniam indywidualnie.

Czy dostanę fakturę?

Oczywiście! Prowadzę działalność gospodarczą i wystawiam faktury za swoje usługi.

Jak wygląda płatność?

Po umówieniu się na konkretny pakiet lub inną formę współpracy wysyłam Ci fakturę na całą kwotę. Pobieram opłatę z góry, ponieważ muszę zablokować swój czas dla Ciebie i w tym czasie nie mogę pracować z innymi klientami. W przypadku gdy jest to nasza kolejna współpraca możemy umówić się na inną formę płatności, w taki sposób aby dwie strony były zadowolone.

Czy pracujesz tylko z jednym klientem jednocześnie?

Zazwyczaj pracuje z kilkoma klientami jednocześnie. Rzadko zdarzają mi się współprace indywidualne. Pamiętaj, że jest to możliwe – taką współpracę wyceniam indywidualnie i proszę o cierpliwość, z racji, że muszę pokończyć rozpoczęte zadania.

Czy jesteś dostępna 24/7?

Nie. Pracuje od godziny 9 do 17. Czas reakcji na odpowiedź na Twoje pytanie to maksymalnie 48h roboczych. W przypadku klientów, z którymi mam aktualnie współpracę jest to zazwyczaj ten sam dzień (nie licząc spraw pilnych i ustalonej innej drogi komunikacji). Pamiętaj, że skupiam się na Twoich zadaniach, a pocztę sprawdzam od 2 do 4 razy dziennie. W przypadku gdy chciałbyś mojej pomocy w weekend musisz się liczyć z tym, że jest to dodatkowo płatne 100%.

Skąd mogę wiedzieć ile czasu poświęciłaś na moje zadanie?

Transparentność jest dla mnie bardzo ważna. Zdaje sobie sprawę, ze nie widzisz mnie przy biurku, dlatego korzystam z aplikacji TrackingTime i jeśli tylko chcesz wysyłam Ci raport ukazujący czas mojej pracy nad Twoją sprawą.

Co się dzieje z niewykorzystanymi godzinami?

Każdy pakiet jest ważny 30 dni, z wyjątkiem pakietu 20h, który jest ważny 60 dni. Nie przewiduje przerzucenia godzin na kolejny miesiąc bądź dodania ich do kolejnego pakietu. W przypadku gdy jest to nasza kolejna współpraca mogę zrobić wyjątek.

Pamiętaj, że szanuje Twój biznes i Twoje sprawy. Mam nadzieję, ze Ty również będziesz szanowała/szanował moją działalność i moich klientów.